17.2.09

[uusi] 17.2. Memphis Kamppi - suoraan tarkkailulistalle

Comments, comments, comments
17.2.2009 Memphis Kamppi
Listalla: Creole Steak, 16,50 €.
Todellisuudessa: 30 min odotusaika. Lounasaikaan. Oikeasti.

Aivan hiljan avanneen Kampin Memphisin sijainti sattuu olemaan Toimitukselle kovin näppärä, joten paikassa oli tarkoitus käydä tyypittämässä tarjonta jo paljon aikaisemmin. Viime viikolla jouduimme kuitenkin ikäväksemme jättämään lounaan väliin 30 minuutin keittiöjonon takia. No, tästä emme lannistuneet, 'alkukankeutta se vaan on' ajattelimme, joten päätimme suunnata heti tilaisuuden tullen uudestaan mestoille. No luck, sama toistui taas!

Plussat
+ Kun tarjoilija lopulta tuli, hän kertoi että menee 30min, jolloin osasimme perua tilauksen. Kiitos! 30min on paljon aikaa lounaalla, ja noin pitkä odotus pitääkin osata kertoa asiakkaalle.
+ Loistava idea infotauluissa (näet seuraavien junien lähtöajat).

Miikat
- Puolen tunnin keittiöjono. Kuulemma 'pieni keittiö'.
- Asiakasta dissataan kymmenen minuuttia. Mutta niin tehdään kaikille. Kaikki odottavat listan kanssa.
- Salihenkilökunta ei ilmeisesti tunnista, että uudet asiakkaat ovat menneet pöytään, eikä tule siivoamaan pöytää edellisten jäljiltä. (Ei edes sen jälkeen, kun olimme palauttaneet edellisen lounastajan pöytään unohtaman lompakon - mistä tietenkään ei ymmärretty ravintolan puolesta kiittää).
- Tarjoilija ei kuule asiakkaan puhetta. Olisko äänentoistoa syytä tsekata?
- Alimiehitys salissa ei korjaannu silläkään, että etubaarin baarimikko auttaa salissa.

Kyssät
? Mikähän tämän uuden Memphisin tarkoitus oikein on? Siis kyllä ymmärrän, että liiketilaa kannattaa kierrättää, mutta pitikö hyvin pyörivä Steissin Memphis sulkea vain avatakseen Kamppiin toinen, joka ei kahden käynnin perusteella tunnu pyörivän ollenkaan.

Saldo
Täydellinen nollasuoritus. Toista kertaa peräkkäin, peräkkäisinä viikkoina jouduimme perumaan tilauksen. Joten nyt oli vaan pakko kirjoittaa arvostelu. Miten kenelläkään voi olla varaa pitää 30 minuutin jonoa lounasaikaan??? Syyn vierittäminen pienen keittiön niskaan nyt ei vaan kuulosta oikealta. Ei se keittiö niin pieni ole, ja jos ravintola on tehty tilavaksi, paljon ruokailijoita vetäväksi ja aivan keskeiseen liikenteen solmukohtaan, kai se pitäisi olla selvä, että ruokailijoita tulee. Paljon. Varsinkin kun lounasta mainostetaan. Aikataulusyistä ja muistakin syistä, tällä hetkellä Toimitus ei kertakaikkiaan voi suositella Kampin Memphistä kenellekään lounasvaihtoehdoksi. Valitettavasti. Ehkäpä tilanne korjaantuu?

3 kommenttia:

Anonymous said...

Aivan samaa olen itsekin huomannut, kuten myös useat kollegani. Vääriä toimituksia, pitkiä odotuksia, salissa ei tarjoilijoilla mitään alue/pöytä jakoa, joten kukaan ei tiedä onko tilausta otettu, milloin asiakas on tullut jne. AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN KAAOS KOKO PAIKKA!

Anonymous said...

Just näin kävi mulle ja kavereillekin: oli todella erikoista istua 45 min pöydässä ja katsoa kun ns. tarjoilijat kipittävät salissa edestakaisin - eivät vie annoksia eikä juomia mutta ihmeesti on aikaa vastailla kännykkään (laittaa tekstiviestejä?) tai sitten rupatella keskenään. HALOOO!! OLETTE PALVELUAMMATISSA!! Selvästikään ravintolan vastaavalla ole minkäänlaisia ohjaksia käsissä. Vai mahtoiko hän itse olla yksi salissa pyörineistä pissikseistä?
Miten kauan pysyy pystyssä??

Mika Salmi said...

Lienee vain S-ryhmän ravintoloiden tapa.

15.10.2009 kello 13.30

Saavuin ravintolaan. Ensimmäisenä joutui tiskille jonottamaan kymmenen minuuttia. Takanani ollut rouva miehelleen ihmettelikin, että kuinkahan kauan olisi joutunut odottamaan vilkkaimpaan lounas-aikaan



Tiskillä sanottiin, että keittiössä on jonoa, noin 25 minuuttia, mutta koska oli lounas-aikaa mennyt, jo noinkin paljon, niin ei auttanut kuin jäädä odottamaan.



Alkukeitto oli lähestulkoon loppu ja leivätkin olivat loppu pitkän aikaa.



45 minuutin odottelun jälkeen sain lounas-listalta tilaamani annoksen. Eli minulla meni ravintolaan saapumisesta 55 minuuttia ennenkuin sain ruuan. Aika heikko suoritus.



Farmarinkana oli annoksena myös aika väritön ja hieman haalea.



Henkilökunta oli kyllä ystävällistä.